[AIAA Urbanbreak Media Wall Loop Screening]

After an unknown cause brings about the apocalypse, the Earth is overrun by zombies.

In this world, mysterious doors appear at certain times—doors that allow people to escape into another realm.

As a child, the protagonist once searched for such a door with their mother. But while being chased by zombies, the mother collapsed, fatally wounded. With her last breath, she told her child to go through the door.

At the threshold, however, the child hesitated, trying to return to the fallen mother—only to watch as zombies consumed her.

The child was then rescued by a band of survivors and grew up among them.

Raised with lighthearted energy despite the apocalypse, the protagonist now roams freely, exploring.

They take photos in front of zombies trapped behind glass, run from zombies with a thrill, even mock them—not as mere games, but as an expression of deep-rooted hatred toward the apocalypse itself.

One day, the protagonist encounters a young child.

Memories of their own mother resurface, and together they begin the search for a door.

After countless struggles and desperate chases, the protagonist and the child finally arrive at the threshold.

Stepping through the door means survival.

But just before entering, the protagonist pushes the child inside, hesitates, and chooses instead to remain behind—within the age of apocalypse.

 

어떤 이유로 인해 아포칼립스가 도래한 지구

이 세계관에는 일정 시간마다 문이 나타나는데 그 문을 통과하면 다른 세계로 탈츨할 수 있다

과거 주인공이 어린 아이였을 때 주인공의 엄마와 함께 문을 찾았고 그 문을 찾는 와중에 좀비들에게 쫓긴 엄마는 쓰러져 죽기 직전..

아이에게 문을 통과하라고 하는데

아이는 문 앞에서 쓰러진 엄마에게 돌아가려 한다

그때 좀비들은 엄마를 덮치고

주인공은 생존자 무리에게 구출되어 현재까지 살아남았다

그렇게 생존자 무리에서 밝게 자라온 주인공은

자유롭게 돌아다니며 탐험을 한다. 

아마 문을 찾아나서는 것일지도

건물 유리 안에 갇혀있는 좀비들 앞에서 사진을 찍기도 하고

좀비들을 뒤로 도망갈 때에도 신나게 즐기며 도망간다

좀비들을 가지고 장난을 치는 것은 단순한 놀이가 아닌 내면부터 올라오는 아포칼립스에 대한 증오

그러다가 어느날 한 어린아이를 찾게 되는 주인공 

어린 시절 엄마가 떠오르며 아이와 함께 문을 찾아나서기 시작한다

그렇게 좀비들에게 쫓기며 많은 우여곡절 끝에 문 앞에 다다른 주인공과 아이

문으로 들어가면 살 수 있지만

아이만 문에 넣고 들어가기 직전 망설이다 아포칼립스 시대에 남기로 한다